Przetargi

Nazwa zamówienia

Usługa wykonywania pogwarancyjnych przeglądów okresowych na wiertnicy Atlas Copco Roc L8 o numerze seryjnym AVO07A1393

Osoba prowadząca Andrzej Baryła
Numer postępowania 8/ABAR/GW/2016
Przetarg roztrzygnięty
Termin składania ofert 2017-01-27
Data dodania 2017-01-16

 

1. Nazwa i adres Zamawiającego

    Bestgum Polska Sp. z o.o., ul. św. Barbary 3, 97-427 Rogowiec

2. Data wystawienia ogłoszenia:

   16.01.2017

3. Określenie trybu udzielenia zamówienia niepublicznego

    Przetarg nieograniczony

4. Określenie przedmiotu zamówienia niepublicznego

   "Wykonywanie obsługi pogwarancyjnych przeglądów okresowych na wiertnicy Atlas Copco Roc L8 o numerze seryjnym AVO07A1393”

5. Wymagany termin realizacji zamówienia niepublicznego

    Zamówienie będzie realizowane przez okres 24 miesięcy od dnia podpisania umowy.

6. Opis warunków udziału w postępowaniu, sposób dokonywania oceny spełnienia tych warunków oraz informacja o oświadczeniach i dokumentach w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu

    Oświadczenia, dokumenty oraz warunki udziału w postepowaniu zawarto w Specyfikacji Istotnych
    Warunków Zamówienia (SIWZ)

7. Kryterium oceny ofert wraz z podaniem ich znaczenia

     Cena  netto – 100 %

8. Możliwość składania zamówień uzupełniających

    Zamawiający nie dopuszcza składanie zamówień uzupełniających.

9. Możliwość składania ofert częściowych

    Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych.

10. Możliwość składania ofert wariantowych

    Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

11. Wymagania dotyczące wadium/zabezpieczenia należytego wykonania Umowy

    Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium/zabezpieczenia należytego wykonania Umowy.

12.Termin i miejsce składania ofert do postępowania

    Termin składania ofert został określony do dnia: 27.01.2017 do godziny 15-stej.

13. Ofertę należy złożyć osobiście lub przy wykorzystaniu poczty tradycyjnej na adres:

                BESTGUM POLSKA Sp. z o.o., ul. Św. Barbary 3, 97-427 Rogowiec

                Powołując się na znak postępowania: 8/ABAR/GW/2016 – Wykonywanie obsługi pogwarancyjnych przeglądów okresowych na wiertnicy Atlas Copco Roc L8 o numerze seryjnym AVO07A1393.

        Uwaga: w korespondencji należy posługiwać się tym znakiem z dopiskiem „DLA DZIAŁU HL”.

                           

14. Termin związania ofertą

    90 dni

15. Inne istotne informacje dotyczące prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia niepublicznego

    ---

16. Zastrzegamy sobie możliwość unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podania przyczyny

17. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem negocjacji handlowych lub aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna

    Zamawiający po dokonaniu oceny ofert w celu wyboru najkorzystniejszej oferty przewiduje przeprowadzenie aukcji elektronicznej lub negocjacji handlowych w przypadku gdy zostaną złożone co nie mniej 2 oferty nie podlegające odrzuceniu.

    Parametrem licytowanym w aukcji będzie cena przy zachowaniu pozostałych danych z oferty Wykonawcy.

    Zamawiający ma prawo odstąpić od aukcji elektronicznej lub negocjacji handlowych bez podania przyczyny i wybrać ofertę najkorzystniejszą.

19. Komisja przetargowa upoważniona jest wyłącznie do przeprowadzenia postępowania zakupowego i
      poczynione przez nią uzgodnienia nie stanowią umowy przedwstępnej.

20. Warunkiem zakończenia postępowania zakupowego i zawarcia umowy zakupowej jest uzyskanie
      wymaganej zgody organów Spółki Zamawiającego oraz uzyskanie zgód korporacyjnych, jeżeli taka
      zgoda nie została wydana przed publikacją ogłoszenia.

21. Wszelkie informacje uzyskane przez Strony w związku z udzielaniem lub wykorzystywaniem
      zamówienia, w tym również treść i warunki Umowy, mają charakter poufny i mogą być zarówno w
      trakcie, jak i po wykonaniu zamówienia, udostępnianie osobom trzecim jedynie za zgodną wola Stron,
      przy czym Zamawiający ma prawo ujawnić wszelkie informacje dotyczące warunków i sposobu
      udzielania lub wykonywania danego zamówienia (Umowy) PGE Polskiej Grupie Energetycznej S.A.,
      przez wzgląd na zakres istniejącego powiązania kapitałowego oraz Spółce Grupy Kapitałowej PGE
      odpowiedzialnej za obsługę systemów informatycznych i telekomunikacyjnych dla Grupy Kapitałowej
      PGE. W przypadku powierzenia przez Zamawiającego innemu podmiotowi czynności związanych z
      przetwarzaniem danych związanych z zawartą umową, Zamawiający jest uprawniony ujawnić temu
      podmiotowi wszelkie informacje, o których mowa w niniejszym punkcie.

Uwaga ! Inoformuje iż termin składania ofert   zostaje przedłużony do dnia 03.02.2017 do godziny 15-stej.

Uwaga ! W związku z wpłynięciem zapytań  od jednego z oferentów dotyczących powyższego postępowania poniżej zamieszczamy ich treść oraz udzielamy wyjaśnienia i odpowiedzi na zadane pytania. 

1. Proszę o doprecyzowanie załącznika nr 1 ( opis przedmiotu zamówienia) w powiązaniu z formularzem ofertowym załącznik nr 2 w kwestii prognozowanej ilości wypracowanych motogodzin wiertnicy. W formularzu ofertowym widnieje pkt 3 ppkt a „cena netto za wszystkie przeglądy” w związku z tym proszę o doprecyzowanie czy Zamawiający przewiduje wykonanie tylko jednego przeglądu serwisowego każdego typu zgodnie z harmonogramem zawartym w załączniku nr 1? Odpowiedź: W formularzu ofertowym w punkcie 3 ppkt. a „cena netto za wszystkie przeglądy” należy wpisać kwotę za wszystkie przeglądy wymienione w zał. nr.1 do Siwz – Opis przedmiotu zamówienia , przy założeniu wykonania każdego z przeglądów jednokrotnie.

2. Czy § 9 projektu umowy „Wynagrodzenie umowne” zawiera kwotę uzyskaną z kalkulacji tylko jednego każdego typu przeglądu? Odpowiedź: Szacunkowe wynagrodzenie umowne zakłada kalkulację wykonania po jednym przeglądzie wymienionym w zał. nr.1 do Siwz – Opis przedmiotu zamówienia.

3. Czy zamawiający oczekuje od wykonawcy gwarancji na części naturalnie zużywające się takie jak filtry? Proszę o doprecyzowanie, co w momencie, kiedy dojdzie do „zapchania filtra” przed upływem 6 miesięcy lub 500 mth?  Odpowiedź. Oczekujemy tylko gwarancji na złe zamontowanie części naturalnie zużywających się np. zerwanie gwintu podczas montażu filtra , natomiast nie oczekujemy  gwarancji na zapchanie filtra.

4. Proszę o doprecyzowanie, co w przypadku stosowania złej, jakości paliwa i wydzieleniu się wody w filtrze i rozsadzeniu w momencie zamarznięcia? Odpowiedź:  Nie oczekujemy gwarancji  w takim przypadku.

5. Czy Zamawiający oczekuje stosowania filtrów oczyszczonych ( regenerowanych) przez Wykonawcę? Odpowiedż : Oczekujemy tylko stosowanie nowych filtrów.

6. Proszę o doprecyzowanie, na jakie czynności Zamawiający oczekuje 6 miesięcznej gwarancji? Czy czynność wymiany filtra lub oleju podlega gwarancji? Odpowiedź : Oczekujemy tylko gwarancji dobrego wykonania w tym konkretnym przypadku montażu tzn. prawidłowego montażu np. filtra – nie zerwaniu gwintu .

7. Wnosimy o zmiany w § 11 projektu umowy „Gwarancje” - na rękojmia - Odpowiedź – Nie wyrażamy zgody.

9. Wnosimy o zmianę zapisu § 11 pkt 6 projektu umowy – Odpowiedź-  Nie wyrażamy zgody na zmiany w tym zapisie.

10. Wnosimy o wykreślenie pkt 2 § 14 projektu umowy - Odpowiedź - : wyrażamy zgodę na usuniecie wyżej wymienionego zapisu i jednocześnie informujemy , że zapis ten został usunięty.

11. Wnosimy o zmianę w § 4 pkt 10 tj. wydłużenie terminu realizacji, do co najmniej 4 dni roboczych. Zaproponowany tak krótki czas realizacji nie pozwala na zamówienie odpowiednich części i materiałów do wykonania przedmiotu zamówienia. Odpowiedź: Wyrażamy zgodę na wydłużenie czasu realizacji przeglądu do 4 dni i jednoczesnie informujemy, że termin został uaktualnione we wszytkich załącznikach w , których było mowa o nim.

12. Wnosimy o zmianę w § 13 pkt 1.1 tj. wysokości kar umownych z tytułu rozwiązania Umowy przez Wykonawcę z przyczyn niezależnych od Zamawiającego lub rozwiązania umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy do wysokości 15 % wynagrodzenia umownego netto określonego w § 9 pkt 1. Odpowiedź: Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w wyżej wymienionym paragrafie.

13. Wnosimy o zmianę w § 13 pkt 1.2 tj. wysokości kar umownych z tytułu rozwiązania Umowy przez Wykonawcę z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego do wysokości 15 % wynagrodzenia umownego netto określonego w § 9 pkt 1. Odpowiedź: Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w wyżej wymienionym paragrafie.

14. Wnosimy o zmianę w § 13 pkt 1.3 i pkt 1.4 tj. wysokości kar umownych z tytułu niedotrzymania przez Wykonawcę umownego terminu realizacji do 0,2% wartości netto wynagrodzenia określonego w § 9 pkt 1 za pierwszy i kolejne dni opóźnienia. Odpowiedź: Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w wyżej wymienionym paragrafie.

15. Wnosimy o uzupełnienie zapisu w § 13 pkt 3 tj. „Strony zastrzegają prawo do dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przekraczającego wysokość zastrzeżonych kar umownych, do pełnej wysokości poniesionej szkody z wyłączeniem utraconych korzyści”- Odpowiedż: Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w wyżej wymienionym paragrafie.

16. Wnosimy o wykreślenie § 13 pkt 4 –  Odpowiedź: Nie wyrażamy zgody na usunięcie wyżej wymienionego zapisu.

17. Wnosimy o wykreślenie § 16 pkt 3.2 – brak zgody na zapis umożliwiający zmianę zakresu przedmiotu umowy - Odpowiedź: Nie wyrażamy zgody na usunięcie wyżej wymienionego zapisu.

18. Wnosimy o wykreślenie § 16 pkt 4.2 – brak zgody na zapis umożliwiający zmianę terminów wynikających z harmonogramu umowy - Odpowiedź: Wyrażamy zgodę na usuniecie tego zapisu i jednocześnie informujemy , że został on usuniety z projektu umowy.

19. Wnosimy o wykreślenie § 16 pkt 4.3 – brak zgody na zapis umożliwiający zmianę terminów płatności :Odpowiedź: Wyrażamy zgodę na usuniecie tego zapisu i jednocześnie informujemy, że został on usunięty z projektu umowy.

20. Wnosimy o wykreślenie § 16 pkt 4.5 – brak zgody na zapis umożliwiający zmianę terminów gwarancji : Odpowiedź: Wyrażamy zgodę na usuniecie tego zapisu i jednocześnie informujemy , że został on usunięty z projektu umowy.

Uwaga ! W związku z wpłynięciem zapytań  od jednego z oferentów dotyczących powyższego postępowania poniżej zamieszczamy ich treść oraz udzielamy wyjaśnienia i odpowiedzi na zadane pytania. 

1.Wnosimy o zmianę zapisu w § 13 pkt 3 – na „Strony zastrzegają prawo do dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przekraczającego wysokość zastrzeżonych kar umownych, do rzeczywistej wysokości poniesionej szkody” - Nie wyrażamy zgody na żadne zmiany w tym paragrafie.

2. Ze względu na brak zgody na wykreślenie zapisu § 13 pkt 4 otrzymanej w odpowiedzi na zadane pytania z dnia 27.01.2017 wnosimy o dokładne wyjaśnienie znaczenia powyższego zapisu wraz z podanymi przykładami zastosowania – zapis w umowie jest niezrozumiały - Treść tego zapisu należy odczytywać zgodnie z art. 484 par.1 , zdanie pierwsze Kodeksu Cywilnego. Jednocześnie oznacza to , że nie wyrażamy zgody na żadne  zmiany w tym paragrafie.

3.Ze względu na brak zgody na wykreślenie zapisu § 16 pkt 3.2 otrzymanej w odpowiedzi na zadane pytania z dnia 27.01.2017 wnosimy o dokładne wyjaśnienie, jakich zmian zakresu przedmiotu umowy Zamawiający oczekuje w trakcie trwania – Po głębszej analizie Komisja Przetargowa podjęła decyzję o usuniecie tego punktu z Projektu Umowy.

Uwaga!  W dniu 09.02.2017 zgodnie z zapisem z pkt. 6.10.8.1    ppkt. B – Procedury Zakupów Bestgum Polska Sp z o.o. (w postępowaniu zakupowym nie złożono oferty lub wszystkie złożone oferty podlegają odrzuceniu) wyżej wymienione postępowanie zostaje unieważnione. 

 

 

 

 

Załączniki :

SIWZ

Zał.nr.1 

Zał.nr.2

Zał.nr.3

Zał.nr.4

Zał.nr.5

Zał.nr.6

Zał.nr.7

Zał.nr.8

Zał.nr.9

Zał.nr.10

Zał.nr.11