Przetargi

Nazwa zamówienia

Zakup ładowarki kołowej z łyżką o pojemności 3,5 m

Osoba prowadząca Andrzej Baryła
Numer postępowania 4/ABAR/PK/2022
Przetarg roztrzygnięty
Termin składania ofert 2022-03-25
Data dodania 2022-03-14

1. Nazwa i adres Zamawiającego

    BESTGUM POLSKA sp. z o.o., ul. św. Barbary 3, 97-427 Rogowiec

2. Data wystawienia ogłoszenia

   14.03.2022 r

3. Określenie trybu udzielenia zamówienia niepublicznego

    Przetarg nieograniczony

4. Określenie przedmiotu zamówienia niepublicznego

Zakup ładowarki kołowej z łyżką o pojemności min. 3,5 m³  

 

5. Wymagany termin realizacji zamówienia niepublicznego

    03.11.2022 r.

6. Opis warunków udziału w postępowaniu, sposób dokonywania oceny spełnienia tych warunków oraz informacja o oświadczeniach i dokumentach w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu

    Oświadczenia, dokumenty oraz warunki udziału w postepowaniu zawarto w Specyfikacji
    Warunków Zamówienia (SWZ)

7. Kryterium oceny ofert wraz z podaniem ich znaczenia

    Najniższa cena netto – 100 %

8. Możliwość składania zamówień uzupełniających

    Zamawiający nie dopuszcza składanie zamówień uzupełniających.

9. Możliwość składania ofert częściowych

    Zamawiający nie  dopuszcza składanie ofert częściowych  

10. Możliwość składania ofert wariantowych

    Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

11. Wymagania dotyczące wadium/zabezpieczenia należytego wykonania Umowy

    Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

12.Termin i miejsce składania ofert do postępowania

 

    Termin składania ofert został określony do dnia:  25.03.2022 r do godziny 14:00

 

 

13. Ofertę należy złożyć osobiście lub przy wykorzystaniu poczty tradycyjnej na adres:

                BESTGUM POLSKA Sp. z o.o., ul. Św. Barbary 3, 97-427 Rogowiec

                Znak postępowania: 4/ABAR/PK/2022

        Uwaga: w korespondencji należy posługiwać się tym znakiem z dopiskiem „DLA DZIAŁU KL”.

14. Termin związania ofertą

    90 dni

15. Inne istotne informacje dotyczące prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia niepublicznego

    ---

16. Zastrzegamy sobie możliwość unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podania przyczyny

17. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem negocjacji handlowych lub aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna

 Zamawiający po dokonaniu oceny ofert w celu wyboru najkorzystniejszej oferty przewiduje przeprowadzenie aukcji elektronicznej lub negocjacji handlowych w przypadku gdy zostaną złożone co nie mniej 2 oferty nie podlegające odrzuceniu.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do negocjacji po przeprowadzonej aukcji elektronicznej.

 Parametrem licytowanym w aukcji będzie cena przy zachowaniu pozostałych danych z oferty Wykonawcy.

 Zamawiający ma prawo odstąpić od aukcji elektronicznej lub negocjacji handlowych bez podania przyczyny i wybrać ofertę najkorzystniejszą.

18. Komisja przetargowa upoważniona jest wyłącznie do przeprowadzenia postępowania zakupowego i poczynione przez nią uzgodnienia nie stanowią umowy przedwstępnej.

19. Warunkiem zakończenia postępowania zakupowego i zawarcia umowy zakupowej jest uzyskanie wymaganej zgody organów Spółki, jeżeli taka zgoda nie została wydana przed publikacją ogłoszenia.

20. Wszelkie informacje uzyskane przez Strony w związku z udzielaniem lub wykorzystywaniem zamówienia, w tym również treść i warunki Umowy, mają charakter poufny i mogą być zarówno w trakcie, jak i po wykonaniu zamówienia, udostępnianie osobom trzecim jedynie za zgodną wola Stron, przy czym Zamawiający ma prawo ujawnić wszelkie informacje dotyczące warunków i sposobu udzielania lub wykonywania danego zamówienia (Umowy) PGE Polskiej Grupie Energetycznej S.A., przez wzgląd na zakres istniejącego powiązania kapitałowego oraz Spółce Grupy Kapitałowej PGE odpowiedzialnej za obsługę systemów informatycznych i telekomunikacyjnych dla Grupy Kapitałowej PGE. W przypadku powierzenia przez Zamawiającego innemu podmiotowi czynności związanych z przetwarzaniem danych związanych z zawartą umową, Zamawiający jest uprawniony ujawnić temu podmiotowi wszelkie informacje, o których mowa w niniejszym punkcie.

SWZ

Załączniki do SWZ: 

Zał. 1 -   Opis przedmiotu zamówienia.

Zał. 2 -   Formularz  ofertowy.

Zał. 3 - Oświadczenie o niezaleganiu z opłacaniem podatków, opłat i składek wobec ZUS, KRUS, Urzędu Skarbowego. 

Zał. 4 - Oświadczenie oferenta o zapoznaniu się z Klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony  danych osobowych.

Zał. 5 - Oświadczenie o zachowaniu poufności. 

Zał. 6 - Oświadczenie o Procedury Zakupów BESTGUM POLSKA sp. z o.o.

Zał. 7 - Oświadczenie o akceptacji przez Oferenta regulaminu prowadzenia aukcji elektronicznej PGE S.A.

Zał. 8 - Oświadczenie przez Oferenta Kodeksu Postępowań dla Partnerów Biznesowych Spółek Grupy Kapitałowej PGE. 

Zał. 9 - Oświadczenie o akceptacji Projektu Umowy.

Zał. 10 - Projekt Umowy.

Zał. 11 - Oświadczenie o akceptacji Dobrych Praktyk Zakupowych.

 

Uwaga!  Informujemy iż w dniu 22.03.2022 r termin składania ofert zostaje wydłużony do końca dnia 01.04.2022 r .

Uwaga! W związku z otrzymaniem pytań od jednego z oferentów poniżej przedstawiamy ich treść i odpowiedzi: 

Czy zamawiający wyraża zgodę na poniższe:

Pytanie dotyczące §2. Pkt 2.7 - Czy zamawiający wraża zgodę na  usunięcie pkt. 2.7  umowy.

Jako jedyny autoryzowany przedstawiciel tej marki maszyn w Polsce mamy dostęp do najnowszych narzędzi diagnostycznych, naprawa przez podmiot trzeci może doprowadzić do uszkodzenia maszyny. Zgodnie z warunkami gwarancji producenta naprawy przez podmiot trzeci powodują utratę gwarancji.  

  

W odpowiedzi na powyższe pytanie postanowiono nadać nowe brzmienie paragrafu §2. Pkt 2.7 – Wykonanie zastępcze

Strony ustalają, iż niezależnie od przypadków wyraźnie wskazanych w Umowie, w przypadku nienależytego wykonywania Umowy, w szczególności zwłoki Wykonawcy, Zamawiający będzie mieć prawo powierzania osobie trzeciej( spełniające wymagania wynikające z zachowania gwarancji) w ramach wykonawstwa zastępczego, bez zgody sądu, na koszt i ryzyko Wykonawcy: (i) wykonania całej lub części Dokumentacji Wykonawcy, (ii) wykonania całości lub części Dostaw oraz (iii) usunięcia Wad w zakresie Gwarancji i Rękojmi, po bezskutecznym upływie terminu wyznaczonego przez Zamawiającego w pisemnym wezwaniu Wykonawcy do należytego wykonywania Umowy, wskazującym przesłanki, których spełnienie może spowodować konieczność skorzystania z wykonawstwa zastępczego. Zakres Umowy powierzony do wykonawstwa zastępczego zostanie w takim przypadku ustalony przez Zamawiającego. Wykonawca niniejszym nieodwołalnie i bezwarunkowo upoważnia Zamawiającego do powierzania realizacji określonych czynności osobie trzeciej w ramach wykonawstwa zastępczego. W razie powierzenia określonych czynności osobie trzeciej w ramach wykonawstwa zastępczego, Wykonawca jest zobowiązany zaprzestać dalszego wykonywania tych czynności, a zarazem
skoordynować z osobą trzecią czynności przez siebie wykonywane. O skorzystaniu z wykonawstwa zastępczego Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie, załączając wykaz czynności powierzonych osobie trzeciej oraz ich wartość. Rozliczenie wynagrodzenia zapłaconego przez Zamawiającego osobie trzeciej za czynności zrealizowane w ramach wykonawstwa zastępczego może nastąpić w drodze potrącenia takiego wynagrodzenia w zakresie prawnie dopuszczalnym, z bieżących płatności należnych Wykonawcy.

Uwaga! Nowy zapis zaznaczono na czerwono

 

Pytanie dotyczące § 7 pkt 7.5 - Czy zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie zmian w umowie?

Termin usunięcia wady zostanie wskazany przez wykonawcę.

Termin usunięcia wady  jest uzależniony od terminu dostarczenia części.

Możemy się zdeklarować, że termin diagnostyki maszyny będzie nie dłuższy niż 48 godzin w dni robocze.

Zapisy z powyżej wymienionego paragrafu zostały podtrzymane, jednakże uwzględniając powyższe sugestie oferenta dokonano zmian w punkcie 12.3  zał. nr 1 – Opis przedmiotu zamówienia. Wymagany czas reakcji na zgłoszenie reklamacyjne zmieniono z 24 godzin na 24 godziny w dni roboczych oraz czas usunięcia usterki lub zapewnienia maszyny zastępczej wydłużono z 72 godzin na 120 godzin (5 dni roboczych).

 

Pytanie dotyczące § 7  pkt. 7.7 - Czy zamawiający wyraża zgodę na usunięcie tego punktu umowy? Jako jedyny autoryzowany przedstawiciel tej marki maszyn w Polsce mamy dostęp do najnowszych narzędzi diagnostycznych. Naprawa przez podmiot trzeci może doprowadzić do uszkodzenia maszyny.

W odpowiedzi na powyższe pytanie postanowiono nadać nowe brzmienie paragrafu §2. Pkt 7.7

Wady, które nie zostały usunięte przez Wykonawcę w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego mogą zostać usunięte przez Zamawiającego lub zlecone do usunięcia stronie trzeciej(spełniające wymagania wynikające z zachowania gwarancji)   na koszt i ryzyko Wykonawcy, bez utraty uprawnień z tytułu gwarancji i rękojmi udzielonych przez Wykonawcę oraz prawa żądania naprawienia szkody przez Wykonawcę. Zamawiający powiadomi o tym pisemnie Wykonawcę. Zamawiającemu przysługuje również prawo naliczenia stosownych kar umownych za okres od chwili upływu wyznaczonego Wykonawcy terminu usunięcia Wady do chwili usunięcia Wady przez osobę trzecią.

  Uwaga! Nowy zapis zaznaczono na czerwono

 

Pytanie dotyczące § 7  pkt 7.8.2 - Czy zamawiający wyraża zgodę na usunięcie tego punktu umowy?   Zapisy z powyżej wymienionego paragrafu zostały podtrzymane (dodano zapis wyjaśniający w punkcie 7.7)

 

Pytanie dotyczące §13 pkt. 13.1.1 - Czy zamawiający wyraża zgodę, aby symetryczna kara przysługiwała zamawiającemu ?  Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów.

 

Pytanie dotyczące §13 pkt. 13.1.2 - Czy zamawiający wyraża zgodę na zmniejszenie kary do 0,05% ?    Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów.

 

Pytanie dotyczące §13 pkt. 13.1.3 - Czy zamawiający wyraża zgodę na zmniejszenie kary do 0,05% ?  Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów.   

 

Pytanie dotyczące §13 pkt. 13.2 - Czy zamawiający wyraża zgodę, aby łączny suma kar nie była wyższa niż 20% Wynagrodzenia umownego netto ? Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów.

 

Pytanie dotyczące § 16 pkt 16.9 - Czy zamawiający wyraża zgodę na usunięcie tego punktu umowy? Nie zgadamy się na modyfikację zakresu odpowiedzialności Kodeksu Cywilnego.

W odpowiedzi na powyższe pytanie z powyżej wymienionego punktu usunięto zapisy w zakresie odpowiedzialności  z Kodeksu Cywilnego. Powyższy punkt otrzymał nowe brzmienie:

 

Strony potwierdzają, że odstąpienie od Umowy lub jej części wywoła wyłącznie skutki określone w Umowie.

Uwaga!   W związku z otrzymaniem pytań od jednego z ofernetów poniżej przedstawiamy ich treść i odpowiedzi: 

Pytanie dotyczące § 7 pkt 7.2 - Czy zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie zmian w umowie zgodnych z OPZ:

Na wykonany przedmiot Umowy Wykonawca udziela gwarancji na okres minimum …….. mth lub ….. miesięcy, w zależności co nastąpi pierwsze, liczone od daty odbioru, oraz (…) miesięcznej rękojmi. Okres Gwarancji i Rękojmi będzie liczony od daty podpisania Protokołu Odbioru Dostawy. Szczegółowe zobowiązania Wykonawcy dotyczące Strona 13 z 23 przeglądów, wymiany bieżących komponentów (np. filtry, oleje itp.) w ramach udzielonej gwarancji, zawarte są w zał. nr …………………….. 

Odpowiedź -Wyrażamy zgodę na wprowadzenie do powyższego paragrafu zapisu oznaczonego czerwoną czcionką. 

Pytanie dotyczące §6 pkt 6.5 – Czy zamawiający zgodzi się dopisać:

Własność oraz ryzyko utraty lub uszkodzenia Dostawy przechodzi na Zamawiającego z chwilą podpisania Protokołu Odbioru tej Dostawy oraz wystawienia faktury VAT.

Odpowiedź -Wyrażamy zgodę na wprowadzenie do powyższego paragrafu zapisu oznaczonego czerwoną czcionką. 

W związku z powyżej wymienionymi zmianami,  zał nr-10 - Projekt umowy został w dniu 29.03.2022 r zaktualizowany o powyżej wyminione zapisy. Przy składaniu ofert proszę o pobranie aktualnej wersji Projektu umowy. 

Uwaga!  Informujemy iż w dniu 31.03.2022 r termin składania ofert zostaje wydłużony do dnia:  06.04.2022 r . do godziny 14:00

Uwaga! W związku z otrzymaniem pytań od jednego z oferentów poniżej przedstawiamy ich treść i odpowiedzi: 

Pytanie dotyczące §2. Pkt 2.7 - Czy zamawiający wraża zgodę na  usunięcie pkt. 2.7 z umowy. Zamawiający nie wyraża zgody na usunięcie pkt. 2.7 z umowy.  

  Pytania oferenta: Należałoby w pkt dotyczącym wykonania zastępczego   dodatkowo  określić   :

-wskazać termin, którego upływ oznaczać będzie opóźnienie dłużnika (wykonawcy) ze spełnieniem świadczenia – Odpowiedź - Czas oznaczający opóźnienie wykonawcy jest wskazany w zał. nr 1 do SWZ- Opis przedmiotu zamówienia  pkt. 9.3– i wynosi on do 5 dni roboczych od zgłoszenia usterki

- uzależnić przyznanie Zamawiającemu uprawnienia do wykonania zastępczego dopiero po dodatkowym wezwaniu Wykonawcy  do wykonania świadczenia – Odpowiedź: Brak uzasadnienia.

- określić maksymalną wartość (kwotowo) wykonania zastępczego świadczenia, / Określić konkretnie  maksymalną wartość  (w umie jest mowa nawet o dostawach) – Odpowiedź - Maksymalna wartość za świadczenie zastępcze jest uzależnione od długości okresu świadczenia usługi zastępczej.

- określić konkretny zakres (na pewno nie dokumentacja , dostawy) - może to dotyczyć np. naprawy w ramach gwarancji jak po kolejnym wezwaniu się ociągamy a nie jak wyżej wymienionej przesłanki ( jakie przesłanki  ? ) Odpowiedź -Pytanie nie zrozumiałe dla zamawiającego.

- zobowiązać Zamawiającego  do przedstawienia przynajmniej 3 ofert wykonania zastępczego i wyboru oferty najkorzystniejszej cenowo,/ ograniczenie kwotowe /  Odpowiedź -Zamawiający na chwilę obecną nie potrafi zapewnić że uzyska minimum 3 oferty zastępcze.

- wyłączyć możliwość skorzystania przez Zamawiającego  z wykonania zastępczego w przypadku wystąpienia siły wyższej - Odpowiedź - Definicja siły wyższej określa warunki realizacji umowy w sytuacji wystąpienia takie siły dla obu stron.