Przetargi

Nazwa zamówienia

Zakup koparki gąsienicowej jednonaczyniowej z osprzętem podsiębiernym o pojemności łyżki min. 2,0 m³ w ilości 2 sztuk

Osoba prowadząca Andrzej Baryła
Numer postępowania 5/ABAR/PK/2022
Przetarg roztrzygnięty
Termin składania ofert 2022-03-25
Data dodania 2022-03-14

1. Nazwa i adres Zamawiającego

    BESTGUM POLSKA sp. z o.o., ul. św. Barbary 3, 97-427 Rogowiec

2. Data wystawienia ogłoszenia

   14.03.2022 r

3. Określenie trybu udzielenia zamówienia niepublicznego

    Przetarg nieograniczony

4. Określenie przedmiotu zamówienia niepublicznego

Zakup  koparki gąsienicowej jednonaczyniowej z osprzętem podsiębiernym o pojemności łyżki min. 2,0 m³ w ilości 2 sztuk

5. Wymagany termin realizacji zamówienia niepublicznego

    03.11.2022 r.

6. Opis warunków udziału w postępowaniu, sposób dokonywania oceny spełnienia tych warunków oraz informacja o oświadczeniach i dokumentach w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu

    Oświadczenia, dokumenty oraz warunki udziału w postepowaniu zawarto w Specyfikacji
    Warunków Zamówienia (SWZ)

7. Kryterium oceny ofert wraz z podaniem ich znaczenia

    Najniższa cena netto – 100 %

8. Możliwość składania zamówień uzupełniających

    Zamawiający nie dopuszcza składanie zamówień uzupełniających.

9. Możliwość składania ofert częściowych

    Zamawiający nie  dopuszcza składanie ofert częściowych  

10. Możliwość składania ofert wariantowych

    Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

11. Wymagania dotyczące wadium/zabezpieczenia należytego wykonania Umowy

    Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

12.Termin i miejsce składania ofert do postępowania

 

    Termin składania ofert został określony do dnia:  25.03.2022 r do godziny 14:00

 

13. Ofertę należy złożyć osobiście lub przy wykorzystaniu poczty tradycyjnej na adres:

                BESTGUM POLSKA Sp. z o.o., ul. Św. Barbary 3, 97-427 Rogowiec

                Znak postępowania: 5/ABAR/PK/2022

        Uwaga: w korespondencji należy posługiwać się tym znakiem z dopiskiem „DLA DZIAŁU KL”.

14. Termin związania ofertą

    90 dni

15. Inne istotne informacje dotyczące prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia niepublicznego

    ---

16. Zastrzegamy sobie możliwość unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podania przyczyny

17. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem negocjacji handlowych lub aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna

 Zamawiający po dokonaniu oceny ofert w celu wyboru najkorzystniejszej oferty przewiduje przeprowadzenie aukcji elektronicznej lub negocjacji handlowych w przypadku gdy zostaną złożone co nie mniej 2 oferty nie podlegające odrzuceniu.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do negocjacji po przeprowadzonej aukcji elektronicznej.

 Parametrem licytowanym w aukcji będzie cena przy zachowaniu pozostałych danych z oferty Wykonawcy.

 Zamawiający ma prawo odstąpić od aukcji elektronicznej lub negocjacji handlowych bez podania przyczyny i wybrać ofertę najkorzystniejszą.

18. Komisja przetargowa upoważniona jest wyłącznie do przeprowadzenia postępowania zakupowego i poczynione przez nią uzgodnienia nie stanowią umowy przedwstępnej.

19. Warunkiem zakończenia postępowania zakupowego i zawarcia umowy zakupowej jest uzyskanie wymaganej zgody organów Spółki, jeżeli taka zgoda nie została wydana przed publikacją ogłoszenia.

20. Wszelkie informacje uzyskane przez Strony w związku z udzielaniem lub wykorzystywaniem zamówienia, w tym również treść i warunki Umowy, mają charakter poufny i mogą być zarówno w trakcie, jak i po wykonaniu zamówienia, udostępnianie osobom trzecim jedynie za zgodną wola Stron, przy czym Zamawiający ma prawo ujawnić wszelkie informacje dotyczące warunków i sposobu udzielania lub wykonywania danego zamówienia (Umowy) PGE Polskiej Grupie Energetycznej S.A., przez wzgląd na zakres istniejącego powiązania kapitałowego oraz Spółce Grupy Kapitałowej PGE odpowiedzialnej za obsługę systemów informatycznych i telekomunikacyjnych dla Grupy Kapitałowej PGE. W przypadku powierzenia przez Zamawiającego innemu podmiotowi czynności związanych z przetwarzaniem danych związanych z zawartą umową, Zamawiający jest uprawniony ujawnić temu podmiotowi wszelkie informacje, o których mowa w niniejszym punkcie.

SWZ 

Załączniki do SWZ

Zał. 1 -   Opis przedmiotu zamówienia.

Zał. 2 -   Formularz  ofertowy.

Zał. 3 - Oświadczenie o niezaleganiu z opłacaniem podatków, opłat i składek wobec ZUS, KRUS, Urzędu Skarbowego wg. załącznika.

Zał. 4 - Oświadczenie oferenta o zapoznaniu się z Klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony  danych osobowych.

Zał. 5 - Oświadczenie o zachowaniu poufności. 

Zał. 6 - Oświadczenie o Procedury Zakupów BESTGUM POLSKA sp. z o.o.

Zał. 7 - Oświadczenie o akceptacji przez Oferenta regulaminu prowadzenia aukcji elektronicznej PGE S.A.

Zał. 8 - Oświadczenie przez Oferenta Kodeksu Postępowań dla Partnerów Biznesowych Spółek Grupy Kapitałowej PGE. 

Zał. 9 - Oświadczenie o akceptacji Projektu Umowy.

Zał. 10 - Projekt Umowy.

Zał. 11 - Oświadczenie o akceptacji Dobrych Praktyk Zakupowych.

Uwaga! W związku z otrzymaniem w dniu 16.03.2022 r kliku pytań od jednego z oferentów dotyczących powyższego postępowania, poniżej przedstawimy ich treść i odpwiedzi:

Pytanie/  2.3 Czy akceptują  Państwo system centralnego smarowania montowany przez dostawcę a nie w fabryce?

Odpowiedź:  Wyrażamy zgodę, jednakże zainstalowanie centralnego smarowania na maszynę przez dostawcę nie może  w żaden sposób negatywnie wpłynąć na gwarancję udzieloną na maszynę-  jednocześnie gwarancja musi również obejmować zamontowanie system centralnego smarowania.

Pytanie/  3.3 Czy zaakceptują Państwo siły odspajania na siłowniku ramienia koparki minimum 126kN

Odpowiedź:  Nie akceptujemy. W tym zakresie zamawiający wymaga aby siła wynosiła min. 160 kN i nie możemy zaakceptować tak dużej różnicy ze względu na ryzyko iż maszyna będzie zbyt słaba do realizacji planowanych zadań.

Pytanie/ p.3.4 Czy zaakceptują Państwo siły odspajania na siłowniku łyżki minimum 179kN.

Odpowiedź:  Akceptujemy.

Pytanie/ Czy mogą Państwo zrezygnować z lusterka wewnętrznego w kabinie (praktycznie jest do niczego nie potrzebne i nie jest montowane w standardowych maszynach)

Odpowiedź:  Akceptujemy. Należy pamiętać że maszyna musi być wyposażona w kamerę obejmującą między innymi obszar za maszyną.

Uwaga!  Informujemy iż w dniu 22.03.2022 r termin składania ofert zostaje wydłużony do końca dnia 01.04.2022 r .

Uwaga! W związku z otrzymaniem pytań od jednego z oferentów poniżej przedstawiamy ich treść i odpowiedzi:

Czy zamawiający wyraża zgodę na poniższe:

Pytanie dotyczące §2. Pkt 2.7 - Czy zamawiający wraża zgodę na  usunięcie pkt. 2.7  umowy.

Jako jedyny autoryzowany przedstawiciel tej marki maszyn w Polsce mamy dostęp do najnowszych narzędzi diagnostycznych, naprawa przez podmiot trzeci może doprowadzić do uszkodzenia maszyny. Zgodnie z warunkami gwarancji producenta naprawy przez podmiot trzeci powodują utratę gwarancji.  

W odpowiedzi na powyższe pytanie postanowiono nadać nowe brzmienie paragrafu §2. Pkt 2.7 – Wykonanie zastępcze

Strony ustalają, iż niezależnie od przypadków wyraźnie wskazanych w Umowie, w przypadku nienależytego wykonywania Umowy, w szczególności zwłoki Wykonawcy, Zamawiający będzie mieć prawo powierzania osobie trzeciej( spełniające wymagania wynikające z zachowania gwarancji) w ramach wykonawstwa zastępczego, bez zgody sądu, na koszt i ryzyko Wykonawcy: (i) wykonania całej lub części Dokumentacji Wykonawcy, (ii) wykonania całości lub części Dostaw oraz (iii) usunięcia Wad w zakresie Gwarancji i Rękojmi, po bezskutecznym upływie terminu wyznaczonego przez Zamawiającego w pisemnym wezwaniu Wykonawcy do należytego wykonywania Umowy, wskazującym przesłanki, których spełnienie może spowodować konieczność skorzystania z wykonawstwa zastępczego. Zakres Umowy powierzony do wykonawstwa zastępczego zostanie w takim przypadku ustalony przez Zamawiającego. Wykonawca niniejszym nieodwołalnie i bezwarunkowo upoważnia Zamawiającego do powierzania realizacji określonych czynności osobie trzeciej w ramach wykonawstwa zastępczego. W razie powierzenia określonych czynności osobie trzeciej w ramach wykonawstwa zastępczego, Wykonawca jest zobowiązany zaprzestać dalszego wykonywania tych czynności, a zarazem
skoordynować z osobą trzecią czynności przez siebie wykonywane. O skorzystaniu z wykonawstwa zastępczego Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie, załączając wykaz czynności powierzonych osobie trzeciej oraz ich wartość. Rozliczenie wynagrodzenia zapłaconego przez Zamawiającego osobie trzeciej za czynności zrealizowane w ramach wykonawstwa zastępczego może nastąpić w drodze potrącenia takiego wynagrodzenia w zakresie prawnie dopuszczalnym, z bieżących płatności należnych Wykonawcy.

Uwaga! Nowy zapis zaznaczono na czerwono

 

Pytanie dotyczące § 7 pkt 7.5 - Czy zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie zmian w umowie?

Termin usunięcia wady zostanie wskazany przez wykonawcę.

Termin usunięcia wady  jest uzależniony od terminu dostarczenia części.

Możemy się zdeklarować, że termin diagnostyki maszyny będzie nie dłuższy niż 48 godzin w dni robocze.

Zapisy z powyżej wymienionego paragrafu zostały podtrzymane, jednakże uwzględniając powyższe sugestie oferenta dokonano zmian w punkcie 12.3  zał. nr 1 – Opis przedmiotu zamówienia. Wymagany czas reakcji na zgłoszenie reklamacyjne zmieniono z 24 godzin na 24 godziny w dni roboczych oraz czas usunięcia usterki lub zapewnienia maszyny zastępczej wydłużono z 72 godzin na 120 godzin (5 dni roboczych).

 

Pytanie dotyczące § 7  pkt. 7.7 - Czy zamawiający wyraża zgodę na usunięcie tego punktu umowy? Jako jedyny autoryzowany przedstawiciel tej marki maszyn w Polsce mamy dostęp do najnowszych narzędzi diagnostycznych. Naprawa przez podmiot trzeci może doprowadzić do uszkodzenia maszyny.

W odpowiedzi na powyższe pytanie postanowiono nadać nowe brzmienie paragrafu §2. Pkt 7.7

Wady, które nie zostały usunięte przez Wykonawcę w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego mogą zostać usunięte przez Zamawiającego lub zlecone do usunięcia stronie trzeciej(spełniające wymagania wynikające z zachowania gwarancji)   na koszt i ryzyko Wykonawcy, bez utraty uprawnień z tytułu gwarancji i rękojmi udzielonych przez Wykonawcę oraz prawa żądania naprawienia szkody przez Wykonawcę. Zamawiający powiadomi o tym pisemnie Wykonawcę. Zamawiającemu przysługuje również prawo naliczenia stosownych kar umownych za okres od chwili upływu wyznaczonego Wykonawcy terminu usunięcia Wady do chwili usunięcia Wady przez osobę trzecią.

  Uwaga! Nowy zapis zaznaczono na czerwono

 

Pytanie dotyczące § 7  pkt 7.8.2 - Czy zamawiający wyraża zgodę na usunięcie tego punktu umowy?   Zapisy z powyżej wymienionego paragrafu zostały podtrzymane (dodano zapis wyjaśniający w punkcie 7.7)

 

Pytanie dotyczące §13 pkt. 13.1.1 - Czy zamawiający wyraża zgodę, aby symetryczna kara przysługiwała zamawiającemu ?  Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów.

 

Pytanie dotyczące §13 pkt. 13.1.2 - Czy zamawiający wyraża zgodę na zmniejszenie kary do 0,05% ?    Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów.

 

Pytanie dotyczące §13 pkt. 13.1.3 - Czy zamawiający wyraża zgodę na zmniejszenie kary do 0,05% ?  Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów.   

 

Pytanie dotyczące §13 pkt. 13.2 - Czy zamawiający wyraża zgodę, aby łączny suma kar nie była wyższa niż 20% Wynagrodzenia umownego netto ? Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów.

 

Pytanie dotyczące § 16 pkt 16.9 - Czy zamawiający wyraża zgodę na usunięcie tego punktu umowy? Nie zgadamy się na modyfikację zakresu odpowiedzialności Kodeksu Cywilnego.

W odpowiedzi na powyższe pytanie z powyżej wymienionego punktu usunięto zapisy w zakresie odpowiedzialności  z Kodeksu Cywilnego. Powyższy punkt otrzymał nowe brzmienie:

 

Strony potwierdzają, że odstąpienie od Umowy lub jej części wywoła wyłącznie skutki określone w Umowie.

Uwaga!  Informujemy iż w dniu 31.03.2022 r termin składania ofert zostaje wydłużony do dnia:  06.04.2022 r . do godziny 14:00